جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

اسكيپ روم يا اتاق فرار چيست؟

شايد اين سوال براي شما پيش آمده باشد كه اصلا اتاق فرار چيست؟ اسكيپ روم يا اتاق فرار يك بازي 60 تا 90 دقيقه اي است كه مردم به صورت تيمي آن را بازي مي­كنند. اين بازي به اين نحو است كه شما همراه با هم تيمي هاي خود در يك اتاق زنداني مي­شويد و با حل كردن پازل، معما و سرنخ هاي موجود در داستان و سناريوي بازي به پيش مي رويد و در صورتي كه بتوانيد در اين زمان مشخص به چالش ها پيروز شويد و از اتاق فرار كنيد، برنده خواهيد بود. اتاق فرار ميتواند سناريو­هاي مختلفي داشته باشد مثل ماجراجويانه، معمايي، ترسناك و ... اما  ما در اين مقاله قصد بررسي سه مورد از ترسناكترين اسكيپ روم هاي ايران را داريم.

  1. اتاق فرار Dead end

اگر با بازي Silent Hill  نسخه P.T  آشنا هستيد و به آن علاقه داريد، اين اسكيپ روم ­ميتواند جذابيت زيادي براي شما داشته باشد، داستان از اين قرار است كه مردي از روي جنون دو فرزند و همسر باردار خود را به قتل مي­رساند و شما در خانه او زنداني شده ايد، شما بايد در چهار شب قبل از نيمه شب از اين خانه فرار كنيد، و در صورتي كه موفق نشويد شما نيز دچار جنون خواهيد شد. در اين سناريو علاوه بر محدوديت زمان، شما بايد مراقب باشيد كه هيچ كدام از چهار شب بازي را نبازيد كه اين موضوع باعث دوچندان كردن هيجان بازي مي­شود.

  1. اتاق فرار My name is Sidney

اين سناريو به داستان Dead End  مربوط مي­شود اما ترتيب خاصي نداشته و شما ­مي­توانيد به دلخواه هر كدام را اول بازي كنيد. در اين داستان يك دختر بچه شاهد قتل فاجعه وار و سلاخي شدن خانواده اش بوده و از بازگو كردن ماجرا بسيار هراسان است و شما بايد به عنوان تيمي از روانشناسان براي همكاري با پليس محلي نقش خود را ايفا كرده و در پي شنيدن ناگفته ها جستجو كنيد.

  1. اتاق فرار Behind The Bars

داستان اين اسكيپ روم در جنگ جهاني دوم رخ مي­دهد كه در آن چهار اسير جنگي از چهار كشور به همراه پيشينه هاي مختلف در حال دست و پنجه نرم كردن با سرنوشت تلخ و شوم خود هستند و شما با قدم برداشتن روي جاي پاي آنها، نقش ايفا مي­كنيد. با اينكه چنين چيزي هرگز سابقه نداشته، شما بايد زنده از اين زندان خارج شويد، در اين سناريوي پر اضطراب و كم نور كار تيمي مهم ترين كليد حل مشكل است.

 

 

منبع: https://www.aftabir.com/reportages/view/837/%D8%AA%D8%B1%D8%B3%D9%86%D8%A7%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.